Τα 6 σημαντικά οφέλη των Χειμερινών Σπορ.

Το χειμώνα οι ευκαιρίες μας για δημοφιλή αθλήματα μειώνονται και έτσι προκύπτει το εξής ερώτημα: μπορούμε ακόμα να διατηρήσουμε ή ακόμα και να βελτιώσουμε τη φυσική μας κατάσταση; Η απάντηση είναι, Ναι!

Ας δούμε λοιπόν τα κυριότερα οφέλη των χειμερινών σπορ.

1. Ανοσία

Λόγω των διαφορών θερμοκρασίας, οι οποίες βέβαια μπορεί να αποβούν αρνητικό στοιχείο αν κάποιος υποτιμά τη σπουδαιότητα του κατάλληλου ρουχισμού, το σώμα μας πρέπει να προσαρμοστεί πολύ γρήγορα. Η βελτίωση της θερμορυθμιστικής ικανότητας θα αυξήσει σημαντικά τη ροή του αίματος και τις συνολικές περιφερικές περιοχές που εκτίθενται σε χαμηλότερες θερμοκρασίες. Αυτό οδηγεί σε μεγαλύτερη κατανάλωση ενέργειας.

2. Τα πλεονεκτήματα του υψόμετρου

Η συντριπτική πλειοψηφία των χειμερινών σπορ εκτελείται κυρίως σε ορεινές περιοχές, οπότε αναμένεται ότι θα είμαστε εκτεθειμένοι στις δραστηριότητες αυτές σε υψηλότερο υψόμετρο. Σε αυτά τα ύψη ο αέρας είναι λεπτότερος και η πίεση είναι χαμηλότερη, οπότε και το σώμα μας πρέπει να ανταποκρίνεται με έναν ορισμένο τρόπο. Κατά τις περιόδους αυτές, οι θετικές αλλαγές παρατηρούνται σχετικά γρήγορα. Για παράδειγμα, αύξηση του αριθμού των ερυθρών αιμοσφαιρίων, πιο αποτελεσματική αναπνοή και αυξημένος καρδιακός ρυθμός.

3. Χρησιμοποιείτε μια διαφορετική μέθοδο ασκήσεων ενδυνάμωσης

Τα θαλάσσια σπορ χαρακτηρίζονται ως επί το πλείστον από κυκλικές ασκήσεις. Αντιθέτως, τα χειμερινά σπορ διατηρούν μια πιο παρατεταμένη (squat) στάση με τη χρήση των μυών που πρέπει να διατηρούμε, όταν εκτελείται η συγκεκριμένη δραστηριότητα. Σκεφτείτε την κατάβαση με σκι για παράδειγμα, όπου πρέπει να διατηρούμε μια σταθερή θέση οκλαδόν, η οποία αντέχει σε διαφορετικά φορτία λόγω της μορφολογίας του εδάφους και της ταχύτητας μας. Αυτή η άσκηση έχει πολλαπλά οφέλη, ιδίως στη ελτίωση της σταθερότητας μας.

4. Ένταση των ασκήσεων

Πότε ήταν η τελευταία φορά που συμμετείχατε σε ένα άθλημα για όλη την ημέρα, επί 5 ή 6 συνεχόμενες ημέρες; Οι χειμερινές δραστηριότητες συχνά σημαίνουν εντατική εκπαίδευση διάρκειας λίγων ημερών, κάτι το οποίο είναι εξαιρετικό για το σώμα σας!

5. Εστιάζουν στον κορμό του σώματος, υποστηρίζουν τη σπονδυλική στήλη σας

Το χιόνι και ο πάγος είναι πολύ ολισθηρά. Τα περισσότερα χειμερινά σπορ αποτελούνται από την ολίσθηση πάνω σε αυτές τις επιφάνειες, καθώς η συντριπτική πλειονότητα του περιβάλλοντος είναι εύθραυστη και ασταθής. Η ισορροπία είναι ένα βασικό στοιχείο για τα περισσότερα χειμερινά σπορ, και τονίζει τη συμμετοχή του κορμού του σώματος, στηρίζοντας επομένως την στάση και τη σταθερότητα της σπονδυλικής στήλης.

6. Η δύναμη εστιάζει στο κάτω μισό μέρος του σώματος

Μπορεί να ακούγεται αστείο σε κάποιους, αλλά το να γυμναστούν σωστά τα κάτω άκρα είναι «άθλος». Στατιστικά αποτελούν τη λιγότερο αγαπημένη περιοχή εξάσκησης για κάθε προπόνηση με βάρη, έτσι πολλοί ασκούμενοι παραμελούν τα κάτω άκρα κατά τη διάρκεια της προπόνησής τους. Τα χειμερινά σπορ εστιάζουν κυρίως στην ενδυνάμωση των κάτω άκρων σας, βοηθώντας τα έτσι να συμβαδίσουν με το υπόλοιπο σώμα σας.

Ελπίζω να ανυπομονείτε για τα χειμερινά σπορ, ώστε να απολαύσετε τα οφέλη τους στο μέγιστο και να βελτιώσετε την υγεία και τη φυσική σας κατάσταση σε βαθμό που ποτέ δεν φανταζόσασταν!

Vít Živný
Trainer
Holmes Place Czech Republic

Πηγή: http://holmesplace.gr/