Γυμναστήριο-5 tips για να μην το βαρεθείτε

Βαρεθήκατε τα βάρη; Βρίσκετε τα μηχανήματα μονότονα; Σας κουράζει και μόνο η ιδέα της αερόβιας στον διάδρομο; Μην το βάζετε κάτω. Ακολουθήστε πέντε βασικές συμβουλές και… ανανεώστε την σχέση σας με το γυμναστήριο.

Ακόμα και αν δεν ανήκετε στην κατηγορία των «κομητών» των γυμναστηρίων, οι οποίοι γράφονται για ένα ή δύο μήνες το καλοκαίρι και μετά ρίχνουν μαύρη πέτρα, οι πιθανότητες κάποια στιγμή να ρουτινιάσετε κάνοντας συνέχεια τα ίδια και τα ίδια αυξάνονται κατακόρυφα, ιδιαίτερα αν δεν έχετε πάρει «ζεστά» το θέμα άσκηση. Θα αφήσετε την βαρεμάρα να σας πάρει από κάτω; Σε καμία περίπτωση. 

Άλλαξε ο Μανωλιός… 

Ένας από τους κύριους λόγους για τους οποίους μπορεί να βαρεθούμε το γυμναστήριο είναι γιατί κάνουμε τις ίδιες ασκήσεις για μεγάλο χρονικό διάστημα. Κανονικά το πρόγραμμα προπόνησης θα πρέπει να αλλάζει κάθε ένα, το πολύ δύο μήνες και πάλι όμως αρκετοί είναι εκείνοι που μπορεί να βαρεθούν την ίδια μέθοδο προπόνησης. «Πάλι βάρη; Πάλι μηχανήματα;» Ανήκετε και εσείς σε αυτήν την κατηγορία; Αν ναι, τότε δεν ??χετε παρά να αλλάζετε ανά τακτά χρονικά διαστήματα την μέθοδο, αλλά και το είδος προπόνησης. Έχετε «κολλήσει» με τα βάρη για αρκετούς μήνες; Αφήστε τα για λίγο και δουλέψτε περισσότερο με αερόβια προπόνηση (για παράδειγμα HIIT) ή με προπόνηση ευλυγισίας και ευεξίας ( π.χ. Yoga, Pilates). Βαριέστε αφόρητα τον διάδρομο; Δοκιμάστε το κωπηλατοεργόμετρο για κάψιμο λίπους. Σας κουράσανε τα μηχανήματα; Μήπως για αλλαγή να ??οκιμάσετε την προπόνηση με λάστιχα

Το μέσα… έξω
 
Σε αρκετές περιπτώσεις δεν είναι η ίδια η προπόνηση που μας κάνει να βαριόμαστε, αλλά το περιβάλλον του γυμναστηρίου. Πολλοί ασκούμενοι χάνουν την όρεξή τους για προπόνηση και μόνο στην σκέψη ότι θα πρέπει να πηγαίνουν κάθε μέρα, στον ίδιο χώρο και να έρχονται σε επαφή με τα ίδια πρόσωπα. Σας την «βάρεσε» η καθημερινή επίσκεψη στο γυμναστήριο; Κανένα πρόβλημα. Το μόνο που έχετε να κάνετε είναι να «μεταφέρ??τε» την προπόνησή σας έξω. Η Αττική είναι γεμάτη από πάρκα όπου μπορείτε να κάνετε αερόβια, αλλά και προπόνηση με αντιστάσεις (αλτήρες, λάστιχα) σε ένα καταπράσινο και άκρως αναζωογονητικό περιβάλλον. 

Δείτε εδώ τα πιο όμορφα πάρκα στην Αθήνα και εδώ ασκήσεις που μπορείτε να κάνετε σε οποιονδήποτε εξωτερικό χώρο. 

Πάρτε το (ομαδικό) μάθημά σας 

Ακόμα και αν έχετε πάρει «ζεστά» το θέμα ??υμναστήριο, κάποια στιγμή ο ενθουσιασμός δίνει την θέση του στην ρουτίνα. Ξεχάστε την άποψη που λέει ότι τα ομαδικά προγράμματα «είναι μόνο για γυναίκες» ή «μόνο για αρχάριους» και δοκιμάστε να συμμετέχετε σε οποιοδήποτε από αυτά μπορεί να σας ενδιαφέρει. Αφήστε για μερικές εβδ??μάδες την αίθουσα με τα βάρη και δοκιμάστε να συμμετέχετε σε ομαδικά προγράμματα που να ανταποκρίνονται στους στόχους σας. Π.χ. Τα μαθήματα πολεμικών τεχνών είναι εξαιρετική ευκαιρία να αναπτύξετε δύναμη καίγοντας παράλληλα θερμίδες, η Zumba είναι το νέο trend στα προγράμ??ατα χορογραφίας και μπορεί να σας βοηθήσει να κάψετε λίπος μέσα από διασκεδαστικά μαθήματα και τα προγράμματα Body Pump των γυμναστηρίων είναι ιδανική ευκαιρία για να αναπτύξετε μυϊκή μάζα, δουλεύοντας παράλληλα και αερόβια. Ενημερωθείτε για τα ομαδικά προγράμματα του γυμναστηρίου σας και επιλέξτε αυτό που σας ταιριάζει. 

Μουσική: Ας αρχίσουν τα… όργανα 

Υπάρχει λόγος που ο περισσότερος κόσμος κυκλοφορεί με ακουστικά στο γυμναστήριο. Όχι δεν είναι αντικοινωνικοί, ούτε θέλουν να μοστράρουν το ολοκαίνουργιο ipod. Η μουσική κατά την διάρ??εια της προπόνησης όχι μόνο την κάνει πιο ευχάριστη, αλλά βάσει ερευνών μπορεί να αυξήσει ακόμα και την αντοχή του ασκούμενου κατά 15%. Και επειδή τις περισσότερες φορές οι μουσικές των γυμναστηρίων δεν ενδείκνυνται για προπόνηση – πλην αυτές των ομαδικών προγραμμάτων – δοκιμάστε να φτιάξετε την προσωπική σας playlist ανάλογα με το είδος μουσικής που σας «ανεβάζει». Τόσο σωματικά, όσο και ψυχολογικά. Το σίγουρο είναι ότι η προπόνησή σας θα έχει πλέον εντελώς διαφορετικό χαρακτήρα. Αν δυσκολεύεστε να επιλέξετε τραγούδια, πάρτε μερικές ιδέες εδώ και εδώ. 

Δείξε μου τον φίλο σου… 

Η επιλογή ενός train buddy είναι αναμφίβολα ένας από τους πιο αποτελεσματικούς τρόπους όχι μόνο για να αποκτήσει περισσότερο ενδιαφέρον η προπόνησή σας, αλλά και για να έχει το μ??γιστο αποτέλεσμα. Θα ήταν προτιμότερο ο… συναθλητής σας να είναι στο ίδιο επίπεδο με εσάς ή - ακόμα καλύτερα – σε πιο προχωρημένο για να μπορεί να σας βοηθάει με τις ασκήσεις, αλλά και να σας «ανεβάζει» ψυχολογικά τις μέρες που νιώθετε πεσμένοι. 
Μην αφήσετε λοιπόν, την βαρεμάρα να σας αποτρέψει από το να πετύχετε τους στόχους σας. «Χρησιμοποιήστε» την για να ανακαλύψετε νέους τρόπους για να δώσετε ενδιαφέρον στις προπονήσεις σας.

ΠΗΓΗ: in2life
Νικόλα Γεωργιακώδη